Tuesday 4 December 2012

BAIK PUNYA PENGASUH

BERHADAPAN DENGAN KEPAYAHAN MENCARI PENGASUH OR TASKA BARU MEMANG MEMENATKAN...... ini la akibatnya memilih pengasuh yang keje dia asyek cuti saja menyebabkan aku naik menyampah nak hantar ke pengasuh tue lagi...... 

ditambah pulak dengan kerja ku yang asyek out station ini dan dia yang asyek nak cuti saja, berapa kali la sangat Intan Payung duduk kat umah dia....... Bulan Oktober 2012, aku p Thailand dah seminggu, tambah pulak dengan seminggu lagi tak hantar sebab my mom ade kat rumah, tambah pulak pengasuh ade amik cuti 3 hari sebelum tu...... so berapa hari sangat aku hantar? tapi takpe, aku bayar jugak penuh sebulan ie RM300.00 takpe la dia jaga anak aku kan.....

Tetiba yang aku paling hangin nie bulan November 2012 nie..... hantar 2 hari je kot kat rumah pengasuh.... sebab aku p outstation Sarawak, Johor, terengganu n pahang (AKU MEMANG KALO OUTSTATION WAJIB BAWAK INTAN PAYUNG SEKALI) ditambah pulak dengan pengasuh minta cuti sebab bapak masuk sepital.... takpe la...... tapi tetiba pulak pengasuh anto msg minta buat bayaran sebab dia gaji bulan bukan hari (pepaham la kan maksud dia) KATANYA kalo tak sila amik semua barang2 anak aku di rumah dia. 

Eleh aku lambat siket je kot, Isnin baru 3 Dis 2012, disebabkan msg tue, aku terus sakit hati n tak bayar sampai hari ini. Dia ingat aku tak mampu la nak bayar kot.... Tp aku rasa dia yang sangat despere sebab duit dah tak ada. 

Memang aku takkan halalkan duit RM 300 yang aku bayar untuk bulan November 2012 ni.

No comments:

Post a Comment